fredag, mars 09, 2012

Teppe til gulv

Har virkelig fått brukt garn jeg har liggende til dette prosjektet. Ble inspirert til å hekle et gulvteppe, da jeg så i Rom 123 for ei stund siden, .......og nå har jeg fått gjort noe med det :)
Har ikke noe oppskrift, så har prøvd meg fram. Brukt stor heklekrok, så det gikk jo høvelig radig :) 
Ble inspirert av å bruke garn jeg hadde liggende, når jeg så utfordring # 22 til Pinnekroken - Den store garnslankingen.
Teppet er heklet i samme garnet som puffen, som er blitt brukt mye, og har måtte fylle mer fyll i (ble mer og mer paddeflat), så nå er den tykkere. 
Når jeg var ferdig med teppet, og skulle legge det ned på gulvet, for å se hvordan det ble, ble det brukt med en gang. Fikk ikke festa trådene en gang, hihi. Ligger foran TV'n, så nå sitter barna på teppet og puff, når de ser på TV og spiller. Bare koselig at det ble sånn stas :) 
Og mor veldig glad for å fått bort en del garn :-D



Har brukt opp alt av disse fargene, så nå tømmes det. Juhu, får snart plass til annet enn kasser med garn i/ oppå og rundt bokhylla, hihi :)
(kremt........må innrømme noe....... kjøpte en halv søppelsekk med garn, på salg for 2 uker siden. En butikk som skulle avslutte. Så kan nok ta ei stund før jeg får noe særlig mer med plass :) Er man garnoman, så er man garnoman ! ;-D
Derfor veldig bra at Pinnekroken har slike utfordringer :)

Ei fin helg til deg, fra meg :) ..........Klem

5 kommentarer:

Siv Anne sa...

Så utrolig flott! Likte fargene veldig godt.
Jeg så for mange år siden et skikkelig flott teppe som var heklet. Og da tenkte jeg at det skal jeg gjøre en gang. Hadde passet veldig godt på badet på hytta med et heklet teppe. Så kanskje du har fått meg på de tankene igjen.
Riktig god helg :)

Bodil sa...

Kjempefint teppe du har heklet.
God helg :)

♥ Mys ♥ sa...

Så flink du er! c",)
Herlige farger:)
Ønsker deg en super helg!
*Klem*

ladybug sa...

Så fint teppet ble, og kjekt at det ble tatt så godt imot av barna :-)

Takk for bidraget ditt i utfordringen vår.

-Pinnekroken-

Anonym sa...

Wow! Imponert! Lekkert teppe -og puff!! du er jammen flink:))
Go klem, Tove